Hovedkontor & grafisk produktion
Bakkehegnet 3
DK-8500 Grenaa
T. +45 8758 3000
info@johnsen.dk
CVR: 18624141
KAMPAGNEMÅL:
Giv fastfoodkategorien et løft
Shell- og Extra-butikkerne ønskede i oktober 2021 at styrke salget af fastfood – som fx croissanter, træstammer og wienerbrød.
Vi udtænkte et bærende 360-graders-koncept – og omsatte idéen til praksis offline og online.
KAMPAGNERESULTAT:
Salgsrekord i hele perioden
”Den bedste kampagne, vi har kørt,” udtaler kunden selv om resultatet. Alle involverede fødevareprodukter i kampagnen solgte rekordhøjt. Sammenlignet med årets næstbedste måned langede butikkerne fx næsten dobbelt så mange træstammer over disken.
Spillover-effekt: På fastfoodkategorien samlet oplevede de en vækst på ni procent – dvs. inkl. varer, som IKKE indgik i kampagnen.
DESIGNOPLÆG OG GRAFISK OPSÆTNING:
Stilsikkert festivaludtryk – hele vejen
Så snart konceptet var godkendt, skabte vi hele paletten af fysiske og digitale produkter til kampagnen.
UDENDØRS: Vejsideskilte og bannere.
FRONT OG INDGANG: Dørskilte og facadeplakater.
INDENDØRS: Loftskilte, rudeklæb, udsmykning af hyldeforkanter, A4-skilte, flagranker, gulvklæb og nåleskilte.
ONLINE: Samlet SoMe-kampagne på Facebook alle fire uger – inkl. tekst, layout, billeder og diverse illustrationer.
ENKELT KONCEPT STYRKER BUDSKABET:
Med festival-begrebet som omdrejningspunkt skabte vi en genkendelig, men uventet og opmærksomhedsskabende ramme til produktkategorien – ”Fastfood Festival.” Inden for dén ramme præsenterede vi nu kunden for en række fysiske og digitale salgs- og kommunikationskanaler, der alle fulgte samme genkendelige røde tråd.
Da vi både er et reklamebureau og et stort grafisk hus med eget trykkeri, havde kunden tryg vished for, at alt vi foreslog også kunne laves i praksis. Og til tiden.
PRODUKTION OG DISTRIBUTION:
Alt samlet internt hos os
Med festival-begrebet som omdrejningspunkt skabte vi en genkendelig, men uventet og opmærksomhedsskabende ramme til produktkategorien – ”Fastfood Festival.” Inden for dén ramme præsenterede vi nu kunden for en række fysiske og digitale salgs- og kommunikationskanaler, der alle fulgte samme genkendelige røde tråd.
Da vi både er et reklamebureau og et stort grafisk hus med eget trykkeri, havde kunden tryg vished for, at alt vi foreslog også kunne laves i praksis. Og til tiden.
FRA BRIEF TIL LEVERING:
Stilsikkert festivaludtryk – hele vejen
Uanset om du ønsker at lægge alt i vores hænder og hjerner – eller blot vil have salgsboostende medvind fra os til et stykke af vejen – glæder vi os til også at hjælpe dig succesfuldt i mål.