shell logo

Sådan sprængte velkendt varekategori alle salgsforventninger

KAMPAGNEMÅL:

Giv fastfoodkategorien et løft
Shell- og Extra-butikkerne ønskede i oktober 2021 at styrke salget af fastfood – som fx croissanter, træstammer og wienerbrød.

Vi udtænkte et bærende 360-graders-koncept – og omsatte idéen til praksis offline og online.

Successkabelon

Shell chips
Shell disk

KAMPAGNERESULTAT:

Salgsrekord i hele perioden
”Den bedste kampagne, vi har kørt,” udtaler kunden selv om resultatet. Alle involverede fødevareprodukter i kampagnen solgte rekordhøjt. Sammenlignet med årets næstbedste måned langede butikkerne fx næsten dobbelt så mange træstammer over disken.

Spillover-effekt: På fastfoodkategorien samlet oplevede de en vækst på ni procent – dvs. inkl. varer, som IKKE indgik i kampagnen.

Shell-køledisk

DESIGNOPLÆG OG GRAFISK OPSÆTNING:

Stilsikkert festivaludtryk – hele vejen
Så snart konceptet var godkendt, skabte vi hele paletten af fysiske og digitale produkter til kampagnen.

foodfest backdisk pass

UDENDØRS: Vejsideskilte og bannere.
FRONT OG INDGANG: Dørskilte og facadeplakater.
INDENDØRS: Loftskilte, rudeklæb, udsmykning af hyldeforkanter, A4-skilte, flagranker, gulvklæb og nåleskilte.
ONLINE: Samlet SoMe-kampagne på Facebook alle fire uger – inkl. tekst, layout, billeder og diverse illustrationer.

white arrow down

ENKELT KONCEPT STYRKER BUDSKABET:

Festival som styrende kommunikationsprincip

Med festival-begrebet som omdrejningspunkt skabte vi en genkendelig, men uventet og opmærksomhedsskabende ramme til produktkategorien – ”Fastfood Festival.” Inden for dén ramme præsenterede vi nu kunden for en række fysiske og digitale salgs- og kommunikationskanaler, der alle fulgte samme genkendelige røde tråd.

Da vi både er et reklamebureau og et stort grafisk hus med eget trykkeri, havde kunden tryg vished for, at alt vi foreslog også kunne laves i praksis. Og til tiden.

BFI vejskilt

PRODUKTION OG DISTRIBUTION:

Alt samlet internt hos os

Med festival-begrebet som omdrejningspunkt skabte vi en genkendelig, men uventet og opmærksomhedsskabende ramme til produktkategorien – ”Fastfood Festival.” Inden for dén ramme præsenterede vi nu kunden for en række fysiske og digitale salgs- og kommunikationskanaler, der alle fulgte samme genkendelige røde tråd.

Da vi både er et reklamebureau og et stort grafisk hus med eget trykkeri, havde kunden tryg vished for, at alt vi foreslog også kunne laves i praksis. Og til tiden.

white arrow down

FRA BRIEF TIL LEVERING:

Stilsikkert festivaludtryk – hele vejen

Uanset om du ønsker at lægge alt i vores hænder og hjerner – eller blot vil have salgsboostende medvind fra os til et stykke af vejen – glæder vi os til også at hjælpe dig succesfuldt i mål.