POS – materialer til Skolekridtkampagnen

Skolekridtkampagnens formål var ganske enkel; sæt turbo på salget af Skolekridt – blandt andet med en konkurrence, hvor de heldige kunder kunne vinde ”Danmarks lækreste blyant”.

Hvordan kan et brand skille sig ud fra mængden og
sikre, at kampagnen får optimal eksponering i butikken?

POS-materialer fungerer også på de sociale medier

Medarbejderne i de enkelte butikker fik selv mulighed for at udbrede konkurrencen på de sociale medier, og her blev de forskellige POS-materialer flittigt brugt som rekvisitter. Idéen med at aktivere butiksmedarbejderne på en sjov og anderledes måde gav flotte resultater for Fazer. Skolekridtkampagnen er den kampagne, der har fået en plads i flest butikker, og salget af Skolekridt blev øget markant i perioden.

Fylder i bevidstheden, men ikke på lageret

POS-materialerne til Skolekridtkampagnen gjorde stort væsen af sig i butikkerne, hvor kunderne ikke kunne undgå at lægge mærke til dem. Men det var en helt anden sag på lageret, hvor elementer som  tommelfingerregel skal fylde så lidt som overhovedet muligt. For selvom elementerne ser komplicerede ud, fyldte de næsten intet i sammenfoldet tilstand, og det tog ingen tid for butikkernes medarbejdere at få dem sat op til kampagnen.

Det er ikke en unik case

Faktisk er det sådan med alle de POS-materialer, vi udvikler for vores kunder. Kampagnematerialer
i alle former og til alle formål skal være nemme, pladsbesparende og effektive. Helt enkelt.