Hovedkontor & grafisk produktion
Bakkehegnet 3
DK-8500 Grenaa
T. +45 8758 3000
info@johnsen.dk
CVR: 18624141
Skolekridtkampagnens formål var ganske enkel; sæt turbo på salget af Skolekridt – blandt andet med en konkurrence, hvor de heldige kunder kunne vinde ”Danmarks lækreste blyant”.
Medarbejderne i de enkelte butikker fik selv mulighed for at udbrede konkurrencen på de sociale medier, og her blev de forskellige POS-materialer flittigt brugt som rekvisitter. Idéen med at aktivere butiksmedarbejderne på en sjov og anderledes måde gav flotte resultater for Fazer. Skolekridtkampagnen er den kampagne, der har fået en plads i flest butikker, og salget af Skolekridt blev øget markant i perioden.
POS-materialerne til Skolekridtkampagnen gjorde stort væsen af sig i butikkerne, hvor kunderne ikke kunne undgå at lægge mærke til dem. Men det var en helt anden sag på lageret, hvor elementer som tommelfingerregel skal fylde så lidt som overhovedet muligt. For selvom elementerne ser komplicerede ud, fyldte de næsten intet i sammenfoldet tilstand, og det tog ingen tid for butikkernes medarbejdere at få dem sat op til kampagnen.
Faktisk er det sådan med alle de POS-materialer, vi udvikler for vores kunder. Kampagnematerialer
i alle former og til alle formål skal være nemme, pladsbesparende og effektive. Helt enkelt.