Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Forside
  • Ydelser
    • POS/Point of sale
    • Tryksager
    • Flag og flagguirlander
    • Bannere og roll-ups
    • 360° marketing
    • Online markedsføring
      • Websites
      • Webshop
      • Kampagnesites
      • Sociale medier
      • Marketing automation
      • Inbound marketing
      • Søgemaskineoptimering (SEO)
      • Google Ads
      • Display Ads
    • Marketingportaler
    • Grafisk design
    • Lager og distribution
  • Cases
  • Miljø
    • CSR
    • FN’s verdensmål
    • Certificeringer
    • Miljøpolitik
  • Blog
    • Vidensbank
  • Om Johnsen
    • Historie
    • CSR
    • Medarbejdere
    • Case Book
    • Profilbog
    • Salgs- og leveringsbetingelser
    • Forretningsbetingelser for online ydelser
    • Privatlivs- og cookiepolitik
  • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Jobs
    • Send filer
  • Dansk
    • Deutsch
    • English
  • Søg
  • Menu Menu

3 trends inden for tryk af bøger

Bøger på hylden behøver ikke alle være ens. Ønsker du, at din bog skal skille sig ud fra mængden, så er her tre trends inden for tryk af bøger:

1: Garnhæftning uden ryg

Giv din bog et unikt udtryk med garnhæftning. Med garnhæftning bliver papiret syet sammen i ryggen med et synlig garn, hvilket er en stærk måde at indbinde bøger på. Vælger du en bog uden ryg og garnhæftning, vil bogen skille sig visuelt ud med det rillede udseende. Denne metode kan desuden anvendes til større kataloger, hvor de skal skille sig ud fra konkurrenternes.

Kogebogen fra Martin Ib er en af de bøger, der udfordrer den traditionelle tankegang om tryk af bøger og brug af garnhæftning. Resultatet er en helt unik bog, som skiller sig ud på reolen. Læs mere om tryk af bogen her.

2: Tryk på lærred

Indbind hele din bog med lærred og opnå en kvalitet, der både kan ses og føles. Du kan både trykke på lærredet og få præget et folietryk ned i lærredet, og derved opnå et endnu mere ekslusivt udseende. Lærredsindbundne bøger er desuden meget holdbare.

3: Papirkvaliteter

Valget af papir til din bog har også stor betydning for det endelige resultat og det færdige udtryk. Når du vælger papir, skal du både skelne imellem papirets vægt og om papiret skal være bestrøget eller ubestrøget. Bestrøget papir er ofte glattere med et finere udtryk, hvor ubestrøget papir ofte har en større stivhed og et mere rustikt og mat udseende. Ubestrøget papir er i dag meget brugt til bøger og mix det gerne med en højere gram vægt, for derved at opnå et kraftigere og mere unikt udtryk. Der kan ligge en stor signalværdi i dit valg af papir, så vær gerne omhyggelig i dit valg og få gerne nogle papirprøver, før du træffer et valg.

Fik du ikke læst Martin Ib casen, så se den her.

Sidste nye cases

  • Spillet om Klima11/09/2020 - 13:51
  • BFI Messen10/22/2020 - 10:45
  • MIB10/08/2020 - 10:00
  • EL SalgEL-Salg10/08/2020 - 09:50
  • ØkologihavenØkologihaven10/08/2020 - 09:35

Bliv inspireret af vores Case Book

Johnsen case book
Johnsen logo
Johnsen Graphic Solutions A/S

T. +45 8758 3000
info@johnsen.dk

AAA Højeste kreditværdighed
Højeste kreditværdighed

Hovedkontor &
grafisk produktion

Bakkehegnet 3
DK-8500 Grenaa
CVR: 18624141

Logistik

Åstrupvej 35
DK-8500 Grenaa

Reklame- & Webbureau

Dusager 6
DK-8200 Aarhus N

Vi støtter

Rynkeby

Pavilionen Grenaa

Aarhus Festuge

© Copyright - Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Blog
  • Om Johnsen
  • Kontakt
  • Jobs
  • Send filer
  • Salgs- og leveringsbetingelser
  • Privatlivs- og cookiepolitik
Tre B2B markedføringstrends der varer ved B2B marketing trends Tryksager er sagen – også for miljøet
Scroll to top