Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Forside
  • Ydelser
    • POS/Point of sale
      • Beachflag
      • Ellipser
      • Roll-up
      • A-skilte
      • Skilte
      • Dumpere
      • Kuber
      • Podier
      • Pallesvøb
      • Postkasser
      • Vindues-bannere
      • Vinduesklæb
      • Gulvklæb
      • Hyldesvirpere
      • Bordryttere
    • Tryksager
      • Kataloger og magasiner
      • Foldere
      • Bøger
      • Blokke
      • Brevpapir
      • Visitkort
      • Flyers og løsblade
      • Plakater
      • Postkort
    • Flag og flagguirlander
      • Nationalflag
      • Reklameflag
      • Kageflag
      • Flagguirlander
    • Bannere og roll-ups
    • 360° marketing
    • Online markedsføring
    • Marketingportaler
    • Grafisk design
    • Lager og distribution
    • Valgmaterialer
  • Cases
  • Miljø
    • GreenPrint by Johnsen
    • CSR
    • FN’s verdensmål
    • Certificeringer
    • Miljøpolitik
  • Blog
    • Vidensbank
  • Om Johnsen
    • Historie
    • Medarbejdere
    • Case Book
    • Profilbog
    • Salgs- og leveringsbetingelser
    • Forretningsbetingelser for online ydelser
    • Privatlivs- og cookiepolitik
  • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Jobs
    • Download
  • Dansk
    • Deutsch
    • English
  • Søg
  • Menu Menu
Hello world!

Nyt website? Hvad nu?

En webløsning kan være en stor mundfuld – specielt hvis man ikke har så meget forstand på teknologien. Lad os prøve at gennemgå det sammen.

Internettet vokser hastigt, og er blevet nutidens telefonbog. Hvis man ikke er på internettet i en eller anden form, så findes man nærmest ikke. Det er derfor vigtig for virksomheder, forretninger m.m. at man er synligt og kan findes, hvis folk søger efter en.

Det første spadestik – Hvad skal vi fortælle?

For ikke at tage en for stor mundfuld, er det en god ide at klargøre sig hvad man vil med sin “online identitet”. Det indtryk en besøgende på en hjemmeside får, kan sammenlignes med, når man træder ind i en butik. Det handler om at fange brugerens opmærksomhed og at få fremvist de rigtige ting.

  • Hvis du sælger tøj eller elektronik til private, kan det være relevant at lave en hel webshop. Du vil nemt kunne tage mod ordre og sende produkterne.
  • Har du en virksomhed som producerer eller sælger til andre virksomheder, kan det være nok med et “katalog”. her skal andre besøgende virksomheder kunne se, hvad i kan tilbyde og herefter tage kontakt til jer.
  • Er du eks. håndværker kan et helt simpelt online visitkort være nok. Visitkortet skal fortælle om dine kompetencer og ellers opfordre den besøgende til et møde.

Det er overvejelser, som vi anbefaler, at man gør, inden man går igang med sit projekt. Webløsninger kan være dyre, og der er ingen grund til at investere i et jetfly, hvis man kun har brug for en bil. Derfor er den første del af opgaven at finde ud af behovet. Derfra kan man lægge en strategi for, hvilken retning man gerne vil gå med sit website.

Den rette platform

Der findes rigtig mange måder at lave websites på, så det drejer sig også om at vælge den rigtig platform.

Alle web-platforme har deres fordele og ulemper. Fælles for dem alle kan det hurtigt blive lidt teknisk. Specielt hvis der er tale om en webshop. Her er der ting som indløsningaftale til kreditkortbetaling, pakkelabels og måske lagerføring som skal med i regnestykket.

Man skal gøre op med sine behov, i forhold til de ønsker man har til sin online identitet. Skal brugeren kunne købe noget, eller er det nok, at der er en formular til kontakt?

Det er ikke fordi at alle detaljerne skal være på plads, før du kan sætte dit projekt igang. Rigtig mange systemer kan ændres og tilpasses, når dine behov ændrer sig. Det kan have en enorm indflydelse på eventuelle tilbud, da elementer som webshop eller integrationer kan være dyre. Hvis der skal laves ændringer løbende, koster det også tit ekstra.

Når vi kender dine ønsker og behov, så kan vi nemt finde den platform som passer dig.

Hvordan skal det se ud?

Designet er vigtigt, for det vil være det første din bruger ser. Det skal også gerne være responsivt, så det kan virke på alle enheder – mobiler, tablets og desktop computere, så der vil også følge en del overvejelser med processen. Det kan være, at du allerede har en klar ide om, hvordan det skal se ud. Det er dog meget normalt, at designfasen kan være meget tidskrævende.

Til en start kan det være en god ide at besøge eventuelle konkurrenters websitets. Både i forhold til hvordan de løser de ønskede problemer, men også for at man ikke kommer til at kopiere design.

Det kan være meget at skulle forholde sig til, men der kan vi som bureau også hjælpe dig. Vi har erfaring med hvor knapper og navigation skal sidde på en webshop. Vi kan hjælpe dig med at lave et design, som er godt at bruge og ser godt ud.

Lad os komme igang…

Alle disse overvejelser kan være en stor mundfuld, selvom man tager det hele lidt af gangen.

Der kan vi komme dig til hjælp, for vi har gjort det mange gange og for mange forskellige typer og størrelser af virksomheder. Så vi hjælper gerne med at finde ud af, hvad der passer til din situation. Websites er ikke en hyldevare – selvom systemer m.m. er de samme, vil projektet altid være unikt. Derfor laver vi ikke et website til dig – vi laver det sammen med dig.

Mere fra vidensbanken

10/12/2020

Hvad er displaynetværket?

10/13/2020

Hvad er bouncerate?

10/12/2020

Nyt website – hva nu?

12/20/2021

Hvad er falsning?

10/12/2020

Har du styr på papirformaterne?

Seneste indlæg

  • Vores århusianske reklamebureau har skiftet navn til Bureauet
  • 4 tips til skræmmende stærkt halloween-content
  • Kender du til emojiens magt?
  • BOG OM BAGDELE: ”Jeg er taknemmelig for, at min numse altid har min ryg”
  • Johnsen Graphic Solutions A/S og CS Grafisk A/S bliver en af Danmarks største leverandører af POS-materialer og tryksager
  • Skab en oplevelse i butikken med retailtainment – succesfuld instore marketing
  • Guide: kom godt i gang med din årsplan

Sidste nye cases

  • shell forsideShell10/19/2022 - 11:45
  • Green Power Denmark08/31/2022 - 09:41
  • Egernsund WienerbergerEgernsund Wienerberger10/26/2021 - 07:48
  • CasesMagasindesign05/05/2021 - 12:17
  • TwindogTwindog05/03/2021 - 12:31

Bliv inspireret af vores Case Book

Johnsen case book
Johnsen logo

Hovedkontor &
grafisk produktion

Bakkehegnet 3
DK-8500 Grenaa

T. +45 8758 3000
info@johnsen.dk
CVR: 18624141

Logistik

Åstrupvej 35
DK-8500 Grenaa

Se kontrolrapport

AAA Højeste kreditværdighed Højeste kreditværdighed

Johnsen logo

Følg os:

Vi støtter:

Pavilionen Grenaa

Reklame- & webbureau

Jens Baggesens Vej 90A
DK-8200 Aarhus N

www.bureauet.dk
info@johnsen.dk

© Copyright - Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Blog
  • Om Johnsen
  • Kontakt
  • Jobs
  • Salgs- og leveringsbetingelser
  • Privatlivs- og cookiepolitik
Kender du til emojiens magt? Skolekridt POS POS: Populær Og Sælgende
Scroll to top