Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Forside
  • Ydelser
    • POS/Point of sale
      • Beachflag
      • Ellipser
      • Roll-up
      • A-skilte
      • Skilte
      • Dumpere
      • Kuber
      • Podier
      • Pallesvøb
      • Postkasser
      • Vindues-bannere
      • Vinduesklæb
      • Gulvklæb
      • Hyldesvirpere
      • Bordryttere
    • Tryksager
      • Kataloger og magasiner
      • Foldere
      • Bøger
      • Blokke
      • Brevpapir
      • Visitkort
      • Flyers og løsblade
      • Plakater
      • Postkort
    • Flag og flagguirlander
      • Nationalflag
      • Reklameflag
      • Kageflag
      • Flagguirlander
    • Bannere og roll-ups
    • 360° marketing
    • Online markedsføring
    • Marketingportaler
    • Grafisk design
    • Lager og distribution
    • Valgmaterialer
  • Cases
  • Miljø
    • GreenPrint by Johnsen
    • CSR
    • FN’s verdensmål
    • Certificeringer
    • Miljøpolitik
  • Blog
    • Vidensbank
  • Om Johnsen
    • Historie
    • Medarbejdere
    • Case Book
    • Profilbog
    • Salgs- og leveringsbetingelser
    • Forretningsbetingelser for online ydelser
    • Privatlivs- og cookiepolitik
  • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Jobs
    • Download
  • Dansk
    • Deutsch
    • English
  • Søg
  • Menu Menu

Hvad er mikro-, meso- og makroniveau?

Følger du systematisk med i din virksomheds in- og eksterne forhold, når du planlægger din kommunikation? Som udgangspunkt er der tre forskellige niveauer eller perspektiver, der er relevant at tage højde for. Det er nemlig mikro-, meso- og makroniveauet.

Når vi taler om mikroniveauet kigger vi på selve virksomheden og relevante interne forhold. Det kan f.eks. være overvejelser omkring din virksomheds markedsføringsstrategi, samarbejdspartnere og de produkter du sælger. Hvis du ønsker at analysere og kigge på din virksomhed på mikroniveau, kan du benytte dig af redskaber og metoder såsom en S-P-R kommunikationsmodellen eller blot kigge på dine missioner, visioner og værdier.

På mesoniveauet begynder vi at bevæge os lidt ud af virksomheden, og henimod faktorer omkring virksomheden, som er aktuelle. Det betyder faktorer inden for den pågældende branche. Vi kigger dermed på udefra kommende faktorer som påvirker virksomheder i branchen. Hertil kunne det være relevant at foretage sig en konkurrentanalyse, brancheanalyse såsom Porters Five Forces.

Til sidst, men bestemt ikke mindst er der makroforholde, som er lige så essentielle for din virksomhed. Når vi dykker ned i makroniveauet, tager vi højde for alle de udefra kommende faktorer, som kan påvirke og influere alle virksomheder. Det kan f.eks. være en pandemi, hvor man som virksomhed er nødt til at udarbejde nye strategier og være innovative. For at undersøge de udefrakommende faktorer, som kan påvirke din virksomhed, kan du benytte dig af en PEST eller PESTLE model. På denne måde er du forberedt på de risici din virksomhed kunne stå overfor.

Man kan alt i alt sige, at mikroniveauet fokuserer på virksomhedens indre, mesoniveauet fokuserer på virksomhedens nærområde og makroniveauet tager udgangspunkt i virksomhedens omverden.

Mere fra vidensbanken

10/13/2020

Hvad er FSC?

12/20/2021

Hvad er CRM?

10/12/2020

Hvad er hosting og webhoteller?

10/30/2020

Hvad er en landing page?

12/20/2021

Hvad er hardcover?

Seneste indlæg

  • Vores århusianske reklamebureau har skiftet navn til Bureauet
  • 4 tips til skræmmende stærkt halloween-content
  • Kender du til emojiens magt?
  • BOG OM BAGDELE: ”Jeg er taknemmelig for, at min numse altid har min ryg”
  • Johnsen Graphic Solutions A/S og CS Grafisk A/S bliver en af Danmarks største leverandører af POS-materialer og tryksager
  • Skab en oplevelse i butikken med retailtainment – succesfuld instore marketing
  • Guide: kom godt i gang med din årsplan

Sidste nye cases

  • shell forsideShell10/19/2022 - 11:45
  • Green Power Denmark08/31/2022 - 09:41
  • Egernsund WienerbergerEgernsund Wienerberger10/26/2021 - 07:48
  • CasesMagasindesign05/05/2021 - 12:17
  • TwindogTwindog05/03/2021 - 12:31

Bliv inspireret af vores Case Book

Johnsen case book
Johnsen logo

Hovedkontor &
grafisk produktion

Bakkehegnet 3
DK-8500 Grenaa

T. +45 8758 3000
info@johnsen.dk
CVR: 18624141

Logistik

Åstrupvej 35
DK-8500 Grenaa

Se kontrolrapport

AAA Højeste kreditværdighed Højeste kreditværdighed

Johnsen logo

Følg os:

Vi støtter:

Pavilionen Grenaa

Reklame- & webbureau

Jens Baggesens Vej 90A
DK-8200 Aarhus N

www.bureauet.dk
info@johnsen.dk

© Copyright - Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Blog
  • Om Johnsen
  • Kontakt
  • Jobs
  • Salgs- og leveringsbetingelser
  • Privatlivs- og cookiepolitik
Hvad er linkbuilding? Hvad er offsettryk?
Scroll to top