Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Forside
  • Ydelser
    • POS/Point of sale
      • Beachflag
      • Ellipser
      • Roll-up
      • A-skilte
      • Skilte
      • Dumpere
      • Kuber
      • Podier
      • Pallesvøb
      • Postkasser
      • Vindues-bannere
      • Vinduesklæb
      • Gulvklæb
      • Hyldesvirpere
      • Bordryttere
    • Tryksager
      • Kataloger og magasiner
      • Foldere
      • Bøger
      • Blokke
      • Brevpapir
      • Visitkort
      • Flyers og løsblade
      • Plakater
      • Postkort
    • Flag og flagguirlander
      • Nationalflag
      • Reklameflag
      • Kageflag
      • Flagguirlander
    • Bannere og roll-ups
    • 360° marketing
    • Online markedsføring
    • Marketingportaler
    • Grafisk design
    • Lager og distribution
    • Valgmaterialer
  • Cases
  • Miljø
    • GreenPrint by Johnsen
    • CSR
    • FN’s verdensmål
    • Certificeringer
    • Miljøpolitik
  • Blog
    • Vidensbank
  • Om Johnsen
    • Historie
    • Medarbejdere
    • Case Book
    • Profilbog
    • Salgs- og leveringsbetingelser
    • Forretningsbetingelser for online ydelser
    • Privatlivs- og cookiepolitik
  • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Jobs
    • Download
  • Dansk
    • Deutsch
    • English
  • Søg
  • Menu Menu

Hvad er Google Analytics og, hvad kan jeg bruge det til?

Google, som du nok bedst kender for deres søgemaskine og vejkort-app, står bag rigtig mange gode værktøjer til onlinebrug. Et af deres mest populære er Google Analytics. Dette er et system, der via en sporingskode placeret i apps eller på websites kan indsamle data om brugere/besøgende og deres færden. Denne data samles og visualiseres i et stort kontrolpanel. Ejeren af Google Analytics-kontoen kan følge med i denne kontrolpanel og se, hvordan et website eller app performer eller bliver brugt. Analytics har mange muligheder for at spore forskellige ting. Det gør det til et utroligt godt værktøj til at analysere dit website for brug, fejl eller mangler.

Google Analytics

Hvordan kan indsamlet data bruges til forbedringer?

Et eksempel på hvordan du kan anvende brugerdataen til forbedring, kan være ved at kigge på brugernes adfærd. Google Analytics kan visualisere, hvilken “vej” brugerne har bevæget sig på websitet, og du vil derfra kunne se, hvor de har forladt websitet igen. På den måde vil du nu kunne tage fat i de sider med stort frafald og undersøge, hvorfor brugerne mon valgte at afslutte deres besøg her. Et godt eksempel på en grund til frafald kunne være, at den side brugeren er endt på ikke umiddelbart har nogen links, som leder videre til mere indhold eller tilbage, hvor brugeren kom fra. Det kan også være, at menuen ikke er synlig nok, så brugeren simpelthen giver op. I så fald vil Google Analytics også kunne fortælle dig, om det var en computer eller telefon, som besøgte websitet, så du kan kigge på at løse problemet i brugeroplevelsen. Mulighederne er rigtig mange, når du har adgang til en detaljeret gennemgang af brugernes adfærd.

Google Analytics analyse

Hvad med brugerens privatliv?

Der har de sidste år været meget fokus på internetbrugerens privatliv i forbindelse med både GDPR og cookie-lovgivningen. Google Analytics holder ikke data, der kan bruges til at afdække identiteten af de enkelte brugere, men kan alligevel være en smule problematisk, da det anvender cookies for at kunne fungere. Analytics kan derfor kun lave statistik på de besøgende, hvis de har accepteret sporings-cookies. Det er heldigvis stadig størstedelen af brugerne, som accepterer at indgå i statistik. Det er vi glade for, da det kan være et virkeligt godt værktøj til rigtig mange ting. Vi anbefaler klart vores kunder at få Google Analytics på deres website, for det kan være svært ellers at få en fornemmelse af, hvor mange besøgende du egentlig har og, hvor mange du kan stile efter.

Har du spørgsmål om dataindsamling eller opsætning, kan du kontakte vores kompetente medarbejder Nicolai Vonk, som altid er klar til at hjælpe med enten opsætning eller tolkning af dataen i Google Analytics.

Mere fra vidensbanken

12/20/2021

Hvad er kachering?

10/13/2020

Hvad er duplicate content?

12/20/2021

Hvad er falsning?

10/12/2020

Hvad er hosting og webhoteller?

11/08/2021

Hvad er CSR?

Seneste indlæg

  • Vores århusianske reklamebureau har skiftet navn til Bureauet
  • 4 tips til skræmmende stærkt halloween-content
  • Kender du til emojiens magt?
  • BOG OM BAGDELE: ”Jeg er taknemmelig for, at min numse altid har min ryg”
  • Johnsen Graphic Solutions A/S og CS Grafisk A/S bliver en af Danmarks største leverandører af POS-materialer og tryksager
  • Skab en oplevelse i butikken med retailtainment – succesfuld instore marketing
  • Guide: kom godt i gang med din årsplan

Sidste nye cases

  • shell forsideShell10/19/2022 - 11:45
  • Green Power Denmark08/31/2022 - 09:41
  • Egernsund WienerbergerEgernsund Wienerberger10/26/2021 - 07:48
  • CasesMagasindesign05/05/2021 - 12:17
  • TwindogTwindog05/03/2021 - 12:31

Bliv inspireret af vores Case Book

Johnsen case book
Johnsen logo

Hovedkontor &
grafisk produktion

Bakkehegnet 3
DK-8500 Grenaa

T. +45 8758 3000
info@johnsen.dk
CVR: 18624141

Logistik

Åstrupvej 35
DK-8500 Grenaa

Se kontrolrapport

AAA Højeste kreditværdighed

Johnsen logo

Følg os:

Vi støtter:

Pavilionen Grenaa

Reklame- & webbureau

Jens Baggesens Vej 90A
DK-8200 Aarhus N

www.bureauet.dk
info@johnsen.dk

© Copyright - Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Blog
  • Om Johnsen
  • Kontakt
  • Jobs
  • Salgs- og leveringsbetingelser
  • Privatlivs- og cookiepolitik
Hvad er Google Ads? Hvad er Google Shopping?
Scroll to top