360° retail marketing support

Med 210 butikker er ressourcebesparelser og sammenhængskraft begreber, der skal bruges aktivt for at få de bedste resultater. I kædefællesskabet er Euronics, El-Salg og Lyspunkt selvstændige brands, der er eksperter inden for elektronik, hvidevarer, elinstallationer, belysning, design og indretning.

Det kræver meget at markedsføre tre brands og supportere 210 butikker, og de havde derfor brug for assistance til at effektivisere hele processen. Her havde vi den perfekte løsning med 360° retail marketing support konceptet.

I samarbejde med virksomhederne har vi derfor været hele turen rundt og designet en 360° løsning, hvor vi har lavet salgsaviser, marketingportal, mønstringsportal samt tilbudt lager-, produktions- og distributionsfaciliteter. Med vores totalkoncept er alt således samlet det samme sted, og det bliver nemt at holde det store overblik samtidig med, at der generelt bliver sparet penge på markedsføringen på tværs af kæderne.

Det nye totalkoncept er en integreret blanding af moduler. De kan også fungere som individuelle løsninger, men sammen skaber de en synergi, der giver værdi til Euronics, El-Salg og Lyspunkt.

Tidsbesparende løsning

Mønstringsportalen arbejder sammen med kædernes økonomi- og bestillingssystem. Her kan indkøbsafdelingen nemt og hurtigt finde alt det data, der skal bruges for at lave salgsaviser samt finde historikker fra tidligere salgsaviser, hvilket sparer dem tid og skaber overblik. Hele processen automatiseres, og det efterfølgende arbejde med opsætning af aviserne bliver nemmere og hurtigere. 

Arbejdet effektiviseres

Salgsaviserne bliver designet og produceret in-house af os, hvor mønstringsportalen effektiviserer arbejdet og gør opsætningen lettere. Her sparer indkøbsafdelingen også tid, når en stor del af kommunikationen mellem kædekontoret og AD’erne bliver overflødig.

Frihed til butikkerne

Marketingportalen giver et unikt overblik for alle butikkerne. Her kan de løbende bestille blandt andet POS materiale og merchandise direkte ud til butikkerne, når der er behov for opfyldninger. På den måde bliver meget ansvar flyttet ud i de enkelte butikker, hvor de bedst kan vurdere deres individuelle behov, og det sparer tid og penge i marketingafdelingen. Derudover kan butikkerne lave lokale kampagner og annoncer direkte på portalen. Det er nemmere, hurtigere og billigere samtidig med, at det giver frihed til butikkerne uden at gå på kompromis med kædens visuelle udtryk.

Den daglige drift forenkles

Produktionen finder sted på trykkeriet i Grenaa. Her bliver salgsaviser, POS materiale, tryksager, bannere, flag, vinduesdekorationer og meget mere lavet. Herefter bliver de færdige produkter opbevaret på vores lager. Her bliver alt bortset fra butikkernes egne varer opbevaret, og det er nemt for de enkelte butikker at lave samlede bestillinger på alt fra bolsjer og kuglepenne til bannere og POS materiale, så distributionen bliver så billig for dem som muligt.

Brug for hjælp?

Vores dygtige medarbejdere står altid klar med rådgivning og sparring.

Steen Johnsen Adm. Direktør

Jesper ThyregodSalgsdirektør