POS-materialer til alle butikker

Fri BikeShop er er Danmarks største frivillige kæde af cykelforretninger med 88 butikker fordelt over hele landet. Og med mere end 25 års erfaring er de blandt de bedste til at betjene de kvalitetsbevidste danske cyklister.
For at blive endnu skarpere på deres markedsføring har Fri BikeShop slået sig sammen med Johnsen for at få produceret et bredt udsnit af kampagne- og POS-materialer til alle butikkerne hver måned.

Fri BikeShop er førende elcykel-ekspert, og alle medarbejderne er f.eks. uddannet i elsystemer. Derfor er det vigtigt for dem at sætte ekstra fokus på elcyklerne i butikkerne med en ”zone”, hvor de besøgende kan finde inspiration, viden og ikke mindst få en gratis tur. Her hjalp Johnsen med at få produceret de optimale materialer til formålet.

Sparringen er essentiel

Mathias Duelund, der er Head of Marketing & E-commerce hos Fri BikeShop, forklarer, at det primært er den professionelle sparring, der er grund til, at Johnsen er blevet valgt som leverandør til den landsdækkende kæde.

”Vi tog kontakt til Johnsen for at høre om mulighederne og få priser på materialer til vores store elcykel-zone. Men i stedet for bare at komme med et prisoverslag, så afleverede de et oplæg med forslag til ændringer for at gøre produktionen mere kosteffektiv for os. Vi har løbende sparring med Johnsen, hvor vi kan mærke, at de ikke bare forsøger at sælge mest muligt, men derimod går efter, at vi skal have de optimale løsninger til prisen. Det er den sparring, der var en vigtig grund til, at vi valgte Johnsen som eneleverandør”.

Effektivt og tidsbesparende

Men Mathias Duelund understreger, at der også er andre vigtige faktorer, der spiller ind i deres tilfredshed med samarbejdet.

”Når vi skal lave kampagner med bl.a. gode tilbud, så er det vigtigt for os, at vi kan aflevere de trykklare filer tæt på kampagnestart, så vi sikrer de rigtige kampagnepriser – det er med til at gøre os endnu mere konkurrencedygtige. Og ikke nok med, at Johnsen kan levere materialer med meget kort deadline, så sparer de os også for meget tid internt, da de sørger for at pakke individuelle kampagnekits, som de sender direkte ud til alle butikkerne. Tidligere skulle vi selv pakke materialerne og sende dem, så procesoptimeringen sparer os en hel dag hver måned”.

Brug for hjælp?

Vores dygtige medarbejdere står altid klar med rådgivning og sparring.

Sune JohnsenKontaktchef

Klaus Due HansenProjektleder