Integreret website

Da Vorupgruppen, der ejer og driver ni XL-Byg butikker, fik behov for et mere effektivt og brugervenligt website og webshop, der samtidig er nem at vedligeholde, var Johnsen det oplagte valg. Vi har derfor udviklet sitet bygXtra.dk, hvor alle deres behov bliver opfyldt. Som Jimmy Thomsen, der er E-handelschef i Vorupgruppen, selv siger det: ”Vi har endnu ikke oplevet, at noget ikke har kunne lade sig gøre”.

Hele websitet er designet i WebSpire. For at gøre udrulningen så gnidningsløs som muligt, er løsningen fra starten integreret med XL-Bygs eksisterende specialdesignede IT-løsning. Det betyder, at det fremadrettet bliver nemt for andre XL-Byg butikker at tilpasse løsningen til deres individuelle behov.

Hurtigt og nemt

Med et bagkatalog på over 90.000 varer, hvor de 15.000 findes online, og hvor der hele tiden kommer flere til, er det essentielt, at vedligeholdelsen skal være hurtig og ligetil, så BygXtra løbende sparer ressourcer, der i stedet kan bruges andetsteds i virksomheden.

”Med det nye system bruger vi kun en fjerdedel af tiden i forhold til tidligere på ordrer – lige fra modtagelse til bogførelse. Derfor har vi kunne vækste voldsomt uden at skulle ansætte flere medarbejdere,” siger Jimmy Thomsen.

En stor del af projektet var også, at websitet og webshoppen skal klare presset fra tusindvis af daglige besøgende uden at gå ned eller blive langsom. Derfor har vi koblet to dedikerede servere på sitet, så driften altid er gnidningsfri – også i travle perioder som jul og Black Friday.

Fremtidssikret løsning

Vi har stor fokus på nutidige og fremtidige tendenser, der har betydning for vores kunder. F.eks. er både Google Shopping og Pricerunner voksende aktører inden for online salg. Det vi har vi haft in mente i udviklingen af BygXtra-webshoppen, så den er integreret med begge dele, hvilket tydeligt ses på det daglige salg. For at gøre det så nemt for BygXtra som muligt, har vi automatiseret processen, så Google Shopping og Pricerunner hver nat modtager en opdateret liste med priser, beskrivelser og billeder, så oversigten over produkterne altid er up-to-date, og kunderne nemt og hurtigt bliver sendt ind på den rigtige del af shoppen.

Storstilet integration

En af grundene til, at det nye system er så tidsbesparende, er den gennemgribende integration med virksomhedens andre systemer. "WebSpire er knudepunktet i vores system, hvor varer føres direkte fra vores ERP-system Aspect4 og bearbejdes i WebSpire. Ordrerne går fra WebSpire over i vores ERP-system, hvor de plukkes og pakkes. Når lageret pakker pakken færdig og melder den færdig i ERP-systemet, tager WepSpire over igen og udskriver en pakkelabel via en integration med Consignor og penge hæves via integration med Netaxept. Alt dette findet sted mens kunden holdes underrettet om hvert skridt i processen via kundecenteret i WebSpire. Ligeledes er der integrationer med vores nyhedsmail samt andre tredjepartsprogrammer. De mange integrationer gjorde, at valget faldt på WebSpire, da deres kerne er utrolig fleksibel i forhold til mange af standard- og open-source CRM-systemerne," siger Jimmy Thomsen.

Brug for hjælp?

Vores dygtige medarbejdere står altid klar med rådgivning og sparring.

Thomas OlsenBureaudirektør

Torben LajerOnlinechef