Selv POS kan blive kult på SOME

En klassiker fik sin renæssance efter 10 år. Twindog – en fransk hotdog med to pølser – var voldsomt populær, da den så dagens lys. Så da den igen fik en velfortjent plads på menuen hos Shell og Extra, skulle det ikke gå nogens næser forbi.

Den nye klassiker ramte mere end 120 forhandlere i et spektakulært salgsfremstød. Det gav genlyd i kasseapparaterne landet over: På 4 uger røg der 33.900 Twindogs over disken, og en enkelt station satte rekord med ikke mindre end 60 stk. på én dag.

33.900

solgte Twindogs på 4 uger

1.200

kommentarer på Facebook

350.000

visninger på Facebook
på 4 uger

Populær ellipse

Udover de sædvanlige POS-elementer indeholdt introkampagnen en specialdesignet ellipse med topskilt. Og netop ellipsen endte med at få hovedrollen i flere opslag på de sociale medier. Twindog-­­­kampagnen blev rullet ud på de lokale Facebooksider, og responsen var til at tage og føle på. Samlet set blev det til over 350.000 visninger og mere end 1.200 kommentarer. Ret godt klaret for en hotdog – selv en med to pølser.

Det startede som en skør idé med POS-materialer og endte med at give os rigtig mange visninger på Facebook og et usædvanligt stort salg. Johnsen var med hele vejen for at få alt til at lykkes on- og offline.

Martin Stilhoff, Kategorichef, BFI-Indkøb A/S

Er det ikke på tide, du får snakket med en fra Johnsen?

Se flere cases