The show must go on – succesfuld messe i Coronatider

Hvert år afholder BFI Indkøb en storslået messe i Kolding, hvor alle forhandlerne fra
Shell og Extra mødes med leverandører og samarbejdspartnere. Der bliver netværket, lavet aftaler og præsenteret nye produkter og gode tilbud. Men i år var det nødvendigt at ryste posen, hvis messen skulle realiseres i en tid, hvor Corona gjorde det umuligt at samle mange mennesker under samme tag.

Vi udviklede derfor i samarbejde med BFI en virtuel messe, hvor der var fokus på at give den bedste oplevelse for både ”udstillere” og ”besøgende”.

53

virtuelle messestande

Messeoplevelse hjemme fra stuen

Leverandører og samarbejdspartnere kunne købe deres egen ”messestand” i form af en underside på et særligt udviklet website. Her kunne de præsentere sig selv og dele gode messetilbud. De kunne desuden få et individuelt udtryk med billeder, videoer, Google links, links til PDF’er og meget mere. Vi gjorde det nemt for udstillerne at opbygge en flot side med guiden, de modtog i god tid.

Forhandlerne fik tilsendt et login, så de i løbet af syv dage kunne ”besøge” messen i ro og mag hjemme fra sofaen eller kontorstolen på arbejdet, når det bedst passede dem.

Vi har sammen med Johnsen på rekordtid fået opbygget en BFI ONLINE MESSE-platform, som gjorde det muligt at lave et perfekt match imellem leverandører og forhandlere.

Nu er vi på den anden side af BFI MESSEN ONLINE – og messen har i den grad indfriet vores bedste forventninger, både i henhold til det tekniske, men ligeledes hvorvidt vores forhandlere var parate til at handle ”online”. Forhandlerne var i den grad parate – de mange forskellige onlinestande er virkelig blevet besøgt, og leverandørerne har fået solgt en masse varer.

Sidst men ikke mindst – så har vores kunder fået en masse gode tilbud til gavn for vores fælles forretning. Vi er naturligvis allerede gået i gang med at overveje en gentagelse i 2021, Corona eller ej – hvem ved!

Bjarne Månsson – direktør BFI Indkøb A/S

Stor succes

Den virtuelle messe blev en så stor succes for BFI Indkøb, at de allerede overvejer at gentage konceptet årligt – selv når det bliver muligt at samles fysisk igen.

1.168

ordrer blev afgivet via Google links,
og massevis af produkter blev
bestilt direkte hos leverandørerne.

Messen i tal

284

unikke besøgende
i løbet af de syv dage.

858

sessioner, altså i gennemsnit tre besøg per bruger.

9.544

sidevisninger.