Black Friday bliver online som aldrig før
I 2019 blev der i løbet af Black Friday omsat for ikke mindre end 750 millioner kroner på nethandel i Danmark. Det er en imponerende stigning på 50-60% i forhold til året før.
Black Friday bliver i år præget af COVID-19, og vi forventer, at endnu flere forbrugere finder sig til rette foran skærmen i jagten på de gode tilbud. Det giver potentiale for endnu et rekordsalg – men det betyder også, at konkurrencen mellem forhandlerne online bliver større end nogensinde før.
Derfor skal du tænke strategisk over online annoncering og sociale medier. Og du skal være over det – både før, under og efter.
Har du allerede gang i din online annonceringsmotor og styr på de sociale medier? Og sender du jævnligt annoncer afsted, der konverterer? Så er du godt fra start. Men lige præcis på Black Friday må du endelig ikke køre på rutinerne, læne dig tilbage og lade dine annoncer passe sig selv. For det vil betyde, du lynhurtigt mister salg til dine konkurrenter, der har de spidse albuer fremme på dagen.
Over de næste uger kører vi derfor et tema, der handler om, hvad du selv kan gøre strategisk på sociale medier og din annoncering på alle digitale kanaler. Du får tips til at ramme kunderne lige netop, hvor de er, når de er allermest klar til at købe.
I den næste blog kommer du til at lære meget mere om, hvordan du får udarbejdet en strategi, der får dig i mål.