4 key points fra Inbound 2020
Inbound 2020 konferencen blev i denne uge afviklet som et virtuelt arrangement. Vores sælger Henrik Jeppesen har her 4 key points fra konferencen, som du bør have fokus på i fremtiden.
Det nye normale
I dag oplever vi en helt ny situation, nemlig ”the new normal”. Kommunikationen og måden vi holdte møder på i 2019 er totalt ændret og kommer ikke tilbage. Vi vil fremadrettet blive komfortable med det ukomfortable og vi vil vænne os til en portion af usikkerhed og uvidenhed samt lære at agere i denne zone. Vi kan derfor ikke længere forvente, at vi kan detailplanlægge og forudsige alting på lang sigt.
Hav fokus på Branding
Branding er vigtig i dag men bliver endnu vigtigere i fremtiden, både når det gælder salget og ikke mindst når vi skal tiltrække nye talenter. Som en foredragsholder udtrykte det ” Don`t sleep on your image”.
Chatbots er fremtiden
Et studie viser, at 42% af os foretrækker chat med en chatbot. Kommunikationen sker her og nu og giver derfor en fantastisk mulighed for at bygge relationer.
85% af kommunikationen vil i løbet af ganske få år blive uden menneskelig kontakt, men i dag udnytter kun 9% af virksomhederne mulighederne i chatbots. Det betyder, at her ligger der et kæmpe potentiale.
Chatbots giver kunden hurtige svar på de spørgsmål, som kunden har gennem kunderejsen. Det giver tillid og gode anbefalinger, hvilket er vigtigt, da 88% af os stoler på andres anbefalinger. Når kunderne bliver nurset af virksomheder, de har tillid til, køber de mere. 90% af os siger, at vi vil købe mere hos de virksomheder, som mestrer denne disciplin.
Gør dit budskab umuligt at ignorere
Vores hjerner kører på autopilot og derfor tænker vi ikke så meget over, hvilke opslag eller nyheder vi læser, og hvilke vi springer over. Det er helt enkelt instinkter, der styrer os. Nancy Harhut, specialist i digital strategi og forbrugeradfærd, præsenterede os for 10 hemmeligheder, som du kan anvende i markedsføringen, så din virksomhed eller produkt skiller sig ud.
Her kan du læse de 10 hemmeligheder, som Natasja Børsting har skrevet i forbindelse med Inbound 2020.