Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Forside
  • Ydelser
    • POS/Point of sale
      • Beachflag
      • Ellipser
      • Roll-up
      • A-skilte
      • Skilte
      • Dumpere
      • Kuber
      • Podier
      • Pallesvøb
      • Postkasser
      • Vindues-bannere
      • Vinduesklæb
      • Gulvklæb
      • Hyldesvirpere
      • Bordryttere
    • Tryksager
      • Kataloger og magasiner
      • Foldere
      • Bøger
      • Blokke
      • Brevpapir
      • Visitkort
      • Flyers og løsblade
      • Plakater
      • Postkort
    • Flag og flagguirlander
      • Nationalflag
      • Reklameflag
      • Kageflag
      • Flagguirlander
    • Bannere og roll-ups
    • 360° marketing
    • Online markedsføring
    • Marketingportaler
    • Grafisk design
    • Lager og distribution
    • Valgmaterialer
  • Cases
  • Miljø
    • GreenPrint by Johnsen
    • CSR
    • FN’s verdensmål
    • Certificeringer
    • Miljøpolitik
  • Blog
    • Vidensbank
  • Om Johnsen
    • Historie
    • Medarbejdere
    • Case Book
    • Profilbog
    • Salgs- og leveringsbetingelser
    • Forretningsbetingelser for online ydelser
    • Privatlivs- og cookiepolitik
  • Kontakt
    • Medarbejdere
    • Jobs
    • Download
  • Dansk
    • Deutsch
    • English
  • Søg
  • Menu Menu
Virtuelle møder

10 råd til bedre møder online

Online møder er kommet for at blive – de er blevet en del af den nye “normal”. Og så længe du har styr på nogle simple teknikker og har gjort dig nogle overvejelser, er det også en fremragende måde at afholde møder på. For eksempel sparer du en masse tid både på transport og på selve møderne. Møderne er nemlig ofte langt mere konstruktive end fysiske møder.

Vi vil gerne dele 10 gode råd til et bedre online møde, så du får det optimale ud af dine egne møder.

1: Vælg et program, du er tryg ved, og sæt dig ind i teknikken

Der er i dag et stort udbud af programmer som Teams, Zoom og Skype. Vær omhyggelig med at udvælge det program, der passer til dig og din virksomhed. Prøv det grundigt af, inden du sætter det første ”rigtige” møde op.

2: Vælg den rigtige lokation

Vælg et sted hvor du kan sidde uforstyrret og ikke blive distraheret af støj og bevægelse, der kan forstyrre mødet. Ønsker du en mere professionel lokation, så hæng eventuelt et banner op bag ved dig. Gerne med et print fra din virksomhed. Sørg for at lyset i rummet er i orden og undgå at sidde med ryggen mod et vindue. Afprøv gerne din lokation inden mødet.

3: Udvælg en mødestyrer og referent

For at undgå for meget spildtid er det vigtigt, at du, inden mødet starter, udvælger en person til at styre slagets gang. Herved undgår du unødvendige pauser, og du sikrer dig, at I kommer igennem hele agendaen for mødet. Lad en udvalgt person stå for at tage referat af mødet. Dette kan evt. gøres med Noteflow på en delt skærm.

4: Forberedelse, forberedelse, forberedelse

En god, struktureret agenda er alfa og omega. Hav derudover gerne en præsentation eller noget visuelt klar. Derved kan du dele din skærm og vise agendaen for mødet og eventuelle emner, grafer og billeder. Så er alle deltagere klar over, hvad de kan forvente af mødet.

5: Inviter relevante mødedeltagere

Undgå at mangle relevante personer eller viden på dit møde. Gennemtænk hele scenariet på forhånd, og inviter kun dem der vil være relevante. Mange personer kan virke forstyrrende, så vær gerne kritisk når du inviterer.

6: Husk strøm på computeren og god WiFi-forbindelse

Undgå at skulle forlade møde eller skifte lokation, fordi computeren løber tør for strøm. Det er forstyrrende for alle parter. En god WiFi-forbindelse er naturligvis også meget vigtig. Hvis signalet forsvinder, kan du risikere at ”blive smidt” ud af mødet og skulle logge ind igen. Dette er forstyrrende for både dig og de andre mødedeltagere.

7: Mød op til tiden

Sørg altid for at være klar til det aftalte tidspunkt. Log gerne ind et par minutter før så du er klar, når mødet starter.

8: Husk øjenkontakt

Selvom mødet er visuelt, virker det mere personligt, når man har øjenkontakt. Vær opmærksom på, hvor du kigger hen. Hvis du har flere skærme, er det vigtigt, at du stadig kigger mod kameraet. Her kan et smart tip være at klistre en lille figur på ved siden af dit kamera, som du kan holde øjenkontakt med – det gør det nemlig mere naturligt for dig at kigge ind i kameraet.

9: Brug høretelefoner

Undgå at blive forstyrret af dine omgivelser ved at bruge høretelefoner. Det er værd at huske, at der ikke må sidde flere mødedeltagere i samme rum med lyd på computerne. Lyden kan nemlig i så fald bliver kastet frem og tilbage mellem dem og skabe forstyrrelser. Så hvis I skal sidde flere i samme rum, bør I tage høretelefoner på. I kan også udvælge en fælles computer, hvor I kan deltage i mødet sammen.

10: Slå mikrofonen fra

Det er god stil at slå din mikrofon fra, når du ikke snakker. Derved undgår du at forstyrre den, der har ordet, hvis du for eksempel rømmer dig. En god tommelfingerregel er, at du kun skal tale, når det er din tur. Så undgår I at tale i munden på hinanden. Det er særligt vigtigt under online møder, da I ikke har den samme mulighed for at afkode hinandens fysiske “nu er det min tur til at snakke”-tegn som på et fysisk møde.

Seneste indlæg

  • Vores århusianske reklamebureau har skiftet navn til Bureauet
  • 4 tips til skræmmende stærkt halloween-content
  • Kender du til emojiens magt?
  • BOG OM BAGDELE: ”Jeg er taknemmelig for, at min numse altid har min ryg”
  • Johnsen Graphic Solutions A/S og CS Grafisk A/S bliver en af Danmarks største leverandører af POS-materialer og tryksager
  • Skab en oplevelse i butikken med retailtainment – succesfuld instore marketing
  • Guide: kom godt i gang med din årsplan

Sidste nye cases

  • shell forsideShell10/19/2022 - 11:45
  • Green Power Denmark08/31/2022 - 09:41
  • Egernsund WienerbergerEgernsund Wienerberger10/26/2021 - 07:48
  • CasesMagasindesign05/05/2021 - 12:17
  • TwindogTwindog05/03/2021 - 12:31

Bliv inspireret af vores Case Book

Johnsen case book
Johnsen logo

Hovedkontor &
grafisk produktion

Bakkehegnet 3
DK-8500 Grenaa

T. +45 8758 3000
info@johnsen.dk
CVR: 18624141

Logistik

Åstrupvej 35
DK-8500 Grenaa

Se kontrolrapport

AAA Højeste kreditværdighed

Johnsen logo

Følg os:

Vi støtter:

Pavilionen Grenaa

Reklame- & webbureau

Jens Baggesens Vej 90A
DK-8200 Aarhus N

www.bureauet.dk
info@johnsen.dk

© Copyright - Johnsen Graphic Solutions A/S
  • Blog
  • Om Johnsen
  • Kontakt
  • Jobs
  • Salgs- og leveringsbetingelser
  • Privatlivs- og cookiepolitik
Inbound 2020 4 key points fra Inbound 2020
Scroll to top